Bericht uit de bubbel: deel 1
28 Februari 2021
Geen publiek, wél een toptoernooi: dankzij veel extra veiligheidseisen kan het 48e ABN AMRO World Tennis Tournament toch doorgaan. Maar wie maken het mogelijk? Wie hoort bij het selecte gezelschap dat de hele week aan het werk is in Ahoy? En hoe is het leven in de tennisbubbel?
Vandaag deel 1: Eventmanager Robin Koedood (34) is dit jaar 'klusjesman’
Alles is anders dit jaar, en dat geldt zeker voor Robin Koedood. Als eventmanager van Ahoy is hij normaal gesproken verantwoordelijk voor het VIP-dorp en het commerciële gedeelte van het ABN AMRO World Tennis Tournament. Daarmee is het toernooi in 'gewone’ jaren met afstand de drukste week van het jaar voor Robin. "Met ons team werken we heel intensief naar het toernooi toe. En in de week zelf ben ik ’s ochtends vroeg in Ahoy, en om half twee ’s nachts doen we als laatste het licht uit."
Nu er dit jaar geen VIP-dorp is, ziet de agenda van Robin er opeens heel anders uit. "Ik ondersteun de andere collega’s van het team." Zo hielp 'klusjesman’ Robin onder meer mee bij het verstrekken van de accreditaties aan de beveiligers. Daarnaast was hij de afgelopen dagen ook al actief als chauffeur. In die rol haalde hij met de toernooiwagens van BMW spelers van het vliegveld op en pendelde hij met de sterren tussen het spelershotel en Ahoy. Alles volgens strikte veiligheidseisen in de tennisbubbel, maar in ieder geval met het besef dat hij 'iets’ kan betekenen tijdens deze memorabele 48e editie van het ABN AMRO World Tennis Tournament.
Varianten
In de voorbereiding zaten Robin en zijn team overigens niet stil. "De afgelopen maanden hebben we verschillende scenario’s uitgewerkt: varianten met publiek en sponsors, een variant met alleen publiek op 1,5 meter afstand, maar ook een variant zonder publiek. Met de verlengde maatregelen werd duidelijk dat het een editie zonder publiek zou worden. We hebben onze relaties - sommige klanten komen hier al meer dan 30 jaar tijdens het toernooi - steeds zo goed mogelijk op de hoogte gehouden. Iedereen toont begrip."
Cadeautje
Relatiebeheer blijft, zegt Robin, ook in moeilijke tijden belangrijk. "Zo hebben we vorige week bij een aantal waardevolle relaties persoonlijk toernooi-sneakers gebracht, een cadeautje aan onze trouwe klanten dus. Dat werd door onze relaties zeer gewaardeerd. Voor ons is het belangrijk om op een goede manier in contact te blijven. Er is dus wel degelijk contact met onze relaties, alleen op een heel andere manier."
Liefhebber
Terug naar overzicht