MenuMenu
NLMenu
EN
Zoeken

Onvergetelijk! | Ernst Boekhorst

07 Maart 2021

Samen met Rotterdam Ahoy zagen wij - als sponsor van de 48e editie van het ABN AMRO World Tennis Tournament - al ver vooraf aankomen dat het een evenement zou worden om nooit te vergeten. We zijn tijdig gestart met de voorbereidingen en verschillende scenario’s, waarbij ons uitgangspunt was dat we in elk geval het ATP 500-toernooi én het ABN AMRO World Wheelchair Tennis Tournament gelijktijdig wilden organiseren. Die adequate voorbereiding heeft ons veel voordelen opgeleverd.

Natuurlijk is een groot tennisevenement in Rotterdam Ahoy zonder de trouwe tennisfans, zonder onze klanten en zonder de gebruikelijke reuring een ervaring die ik liever nooit meer meemaak. De afgelopen week bezocht ik twee keer een stil Ahoy, dat verdeeld was in een bubbel voor de spelers en een bubbel voor crew en media. Een arena waar topsporters in stilte aan het werk waren en waarvan niemand getuige kon zijn; het was een heel aparte ervaring.

Gelukkig zit er ook een andere kant aan deze memorabele editie. De beide toernooien kregen enorm veel aandacht in de landelijke pers; de betrokkenheid van internationale media 'op afstand’ was misschien nog wel groter dan in de normale setting. Zo was er meer dan ooit online aandacht voor ons ABN AMRO World Wheelchair Tennis Tournament. Het tennisniveau lag in beide toernooien geweldig hoog en dat is een compliment aan alle spelers, die het zonder support en aanmoedigingen op de baan moesten doen. Het centre court zag er geweldig uit en de wedstrijden volgen via Ziggo Sport Tennis en de NOS was een feestje.

Ook was er veel aandacht voor de lancering door ABN AMRO van de 'Renewaball’. Deze volledig gerecyclede tennisbal is de eerste in de wereld die deze status heeft; ik hoop van harte dat het ITF-keurmerk snel wordt verleend. Dit keurmerk gaat de tennissport verder helpen om op een verantwoorde manier met de sport om te gaan. Verder organiseerde de bank tien online seminars voor haar klanten en medewerkers, om zo vanuit een speciale studio in de nok van Ahoy het tennisgevoel ook virtueel over te brengen.

De 48e editie was ook in een ander opzicht onvergetelijk: alle betrokkenen bij de organisatie hebben zich enorm flexibel en creatief moeten opstellen. Er is ongelofelijk veel geleerd omdat door de speciale omstandigheden een andere vorm van organisatie werd gevraagd. Ik kijk dan ook terug op een heel bijzondere week, die in Ahoy of thuis voor de buis tot compleet nieuwe inzichten en verhalen leidde. Een speciaal evenement, dat ook doet verlangen naar 2022, in een vol Rotterdam Ahoy, waar we dan weer samen kunnen genieten van toptennis. Laten wij - meer dan ooit - hopen op een geweldige en sfeervolle 49e editie van het ABN AMRO World Tennis Tournament!

Ernst Boekhorst

Head Brand, Sponsoring & Foundation

Terug naar overzicht
Onvergetelijk! | Ernst Boekhorst