DHL VERZORGT WERELDWIJDE VERZENDING VOOR TROFEEËN VAN 2023
19 November 2023Het ABN AMRO Open is een van de meest prestigieuze tennistoernooien ter wereld, en elk jaar trekken grote namen naar Rotterdam om deel te nemen. Als logistiek bedrijf én trouwe klant van het toernooi verzorgde DHL dit jaar de verzending van de trofeeën naar de winnaars, die over de hele wereld wonen. Wat maakt dit evenement zo speciaal voor bedrijven zoals DHL? We spraken met Robin Koedood, Event Manager bij DHL, om erachter te komen waarom zij al jarenlang trouw Premium Club Member zijn bij het ABN AMRO Open.
"DHL biedt logistieke service op maat en is nu al ongeveer 20 jaar aanwezig op het toernooi en in het VIP-Dorp," vertelt Robin. "Het ABN AMRO Open is een zeer geschikt evenement om onze klanten uit te nodigen. Er is een perfecte combinatie van topsport en exclusieve hospitality mogelijkheden, slechts enkele meters van elkaar vandaan in Rotterdam Ahoy tijdens die dagen.”
EEN CENTRALE PLEK OM RELATIES TE VERSTERKEN
"Met onze loges aan het centre court bieden we onze gasten de mogelijkheid om absolute topsport van dichtbij te volgen," zegt hij. "Maar daarnaast hebben we ook toegang tot het exclusieve VIP-Dorp, waar we onze eigen suite in DHL-stijl kunnen inrichten." Deze combinatie stelt DHL in staat om hun klanten een unieke ervaring te bieden, waarbij ze niet alleen kunnen genieten van sport op wereldniveau, maar ook de gelegenheid krijgen om elkaar informeel te ontmoeten in een chique sfeer. "De ideale gelegenheid voor onze salesteams en directie om de relatie met onze klanten te versterken," vervolgt Robin. "Tussen de wedstrijden door hebben we ruim de gelegenheid om klanten te ontvangen en te ontmoeten, en dit draagt bij aan het verbeteren van onze relaties."
Maar wie zijn de gasten die DHL uitnodigt tijdens de toernooiweek? Robin legt uit dat ze hun klanten segmenteren over verschillende sessies. "In het weekend nodigen we voornamelijk klanten uit de afdeling Strategic Accounts uit," zegt hij. "Deze afdeling is onderverdeeld in sectoren zoals lifestyle, fashion & retail, engineering & manufacturing, e-commerce en multinational." Op donderdag en vrijdag nodigen ze klanten uit van de afdeling Small Medium Enterprises, terwijl op woensdag de CityHubs welkom zijn. Maandag en dinsdag zijn voornamelijk gereserveerd voor klanten van Direct Sales.
Op de vraag waarom het toernooi juist nu zo belangrijk is voor DHL: "DHL bevindt zich in een concurrerende markt en persoonlijk contact is essentieel voor het bouwen van langdurige relaties met klanten. We geloven dat een sterke relatie tussen mensen veel verder gaat dan alleen prijs, aanbod en dienstverlening."
MEER BUSINESS DANKZIJ RELATIEMARKETING
En hoe leidt dit tot meer business voor DHL? "Tevreden en loyale klanten blijven langer bij ons, besteden meer, zijn vergevingsgezinder als er onverhoopt een keer iets fout gaat en bevelen onze diensten actief aan anderen aan," aldus Robin.
Nieuwsgierig geworden en benieuwd wat het ABN AMRO Open voor jouw relatiemarketing kan betekenen? Ontdek de hospitality mogelijkheden die bij jou passen of kom in contact met het team voor een vrijblijvend gesprek. We vertellen je graag meer!
Terug naar overzicht
